Ομορφιά & Καλή Ζωή — 19/04/2012 at 21:48

Το Κόκκινο Κρασί μας Κρατά Υγιείς

by

Το Κόκκινο Κρασί μας Κρατά ΥγιείςΤο κρασί από τους αρχαίους χρόνους, είναι αυτό που μας συντροφεύει σχεδόν πάντα , σ΄όλες τις καθημερινές  αλλά και πιο γιορτινές μας στιγμές. Πολλές φορές βρισκόμαστε μπροστά σένα δίλημμα και δεν ξέρουμε τι κρασί  να διαλέξουμε για να συνοδεύουμε  το αγαπημένο μας πιάτο. Το λευκό κρασί ταιριάζει με το ψάρι , τα αβγά και τα λευκά κρέατα, ενώ το κόκκινο με τα κόκκινα κρέατα και το κυνήγι. Τα γλυκά κρασιά ταιριάζουν συνήθως με τα επιδόρπια και τα κίτρινα τυριά.

Τα κυριότερα διατροφικά  συστατικά που περιέχει το κρασί είναι το αλκοόλ, το οποίο κυμαίνεται  στο 10-12%,  οι υδατάνθρακες  στο 2,6%, ενώ τα απλά σάκχαρα είναι στο 0,6%.  Περιέχει σημαντική ποσότητα αντιοξειδωτικών ουσιών, με κυριότερες τις φαινολικές χημικές ενώσεις.

Αν όμως θελήσουμε να συνδυάσουμε  το τερπνόν μετά του ωφελίμου, τότε η επιλογή μας  είναι εύκολη και δεδομένη!!

Επιλέγουμε κόκκινο κρασί λόγω της πολύ υψηλότερης περιεκτικότητάς του σε αντιοξειδωτικά συστατικά και πιο συγκεκριμένα σε φαινολικές  χημικές  ενώσεις. Έχει αποδειχθεί και επιστημονικά ότι τα εν λόγω συστατικά πρωταγωνιστούν  στην καλή υγεία της καρδιάς και των αγγείων μας.

Το Κόκκινο Κρασί μας Κρατά ΥγιείςΗ  μέτρια κατανάλωση κόκκινου κρασιού προσφέρει ευεργετικά αποτελέσματα  μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου. Αυτό οφείλεται στα δύο  κυριότερα συστατικά του,  στο αλκοόλ και στις διάφορες αντιοξειδωτικές του ουσίες, όπως η τυροσόλη, η ρεσβερατρόλη και άλλες φαινολικές ενώσεις. Η προστατευτική τους δράση πραγματοποιείται με διάφορους μηχανισμούς, όπως  η αύξηση της καλής χοληστερίνης , ο περιορισμός της δημιουργίας θρόμβων στο αίμα, η μείωση της πηκτικότητας του αίματος, η βελτίωση της λειτουργικότητας των αγγείων και η προστασία των κυττάρων από την καταστροφή που προκαλεί το οξειδωτικό στρες  λόγω των ισχυρών αντιοξειδωτικών του. Οι αντιοξειδωτικές αυτές ουσίες βρίσκονται σε μεγαλύτερες συγκεντρώσεις στα κόκκινα κρασιά που έχουν ζυμωθεί σε δρύινα βαρέλια, ενώ αυξάνονται κατά τη συντήρησή τους σε αυτά με το πέρασμα του χρόνου.

Μπορεί κάλλιστα κάποιος να ρωτήσει η μέτρια κατανάλωση  κρασιού  με πόσα ποτηράκια αντιστοιχεί??Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες  οι ευεργετικές δράσεις του κόκκινου κρασιού προκύπτουν μόνο μετά από καθημερινή και όχι περιστασιακή κατανάλωσή του. Όποιος  καταναλώνει 2 ποτηράκια κρασί κάθε ημέρα έχει όλες τις προαναφερόμενες ευεργετικές  δράσεις στον οργανισμό του. Από την άλλη,  εάν κάποιος δεν πίνει καθόλου κρασί όλη την εβδομάδα και το καταναλώνει όλο μαζί στις δύο  ημέρες του σαββατοκύριακου δεν έχει κανένα από τα οφέλη του κρασιού στον οργανισμό του. Βέβαια  θα πρέπει να γίνει πλήρως κατανοητό ότι το κόκκινο κρασί είναι ευεργετικό μόνο σε μικρές ποσότητες, το πολύ δύο  ποτηράκια για τους άνδρες και ένα για τις γυναίκες ημερησίως. Αυτό που θα πετύχουμε  με τη μεγαλύτερη κατανάλωση είναι να  έχουμε αύξηση της αρτηριακής πίεσης και των τριγλυκεριδίων, με αποτέλεσμα αύξηση του καρδιαγγειακού κινδύνου. Οι  παραπάνω συστάσεις διαφοροποιούνται όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας, οπότε και απαιτείται περιορισμός της κατανάλωσης αλκοόλ. Άνθρωποι με προβλήματα υγείας πρέπει να συμβουλεύονται τον γιατρό τους.

Οι θερμίδες που δίνει  ένα ποτηράκι κρασί εξαρτώνται πάντα από τους βαθμούς αλκοόλ και τη γλυκύτητά του δηλαδή τον χρόνο ωρίμανσής του. Κατά μέσο όρο, ένα κολονάτο ποτήρι κρασί περιέχει από 100 μέχρι 120 θερμίδες. Το χρώμα του δεν επηρεάζει το θερμιδικό του περιεχόμενο, ενώ τα ελαφρώς πιο γλυκά κρασιά μπορεί να έχουν 10-20 θερμίδες παραπάνω.

Χρήσιμη  Συμβουλή: Στο μαγείρεμα είναι καλύτερα να χρησιμοποιείτε το ίδιο κρασί με αυτό που σκοπεύετε να σερβίρετε στο τραπέζι. ΠΟΤΕ μην χρησιμοποιείται στο μαγείρεμα  κρασί το οποίο σας έχει ξινίσει γιατί θα αλλοιώσει  την γεύση  του φαγητού. Άλλωστε  δεν θα πίνατε χαλασμένο κρασί!!!!Αν θέλετε να διατηρήσετε το ανοιχτό χρώμα ενός φαγητού όπως στα   μανιτάρια, χρησιμοποιήστε λευκό κρασί . Για τις μαρινάδες προτιμήστε  το κόκκινο κρασί.

Τα μυστικά του σωστού σερβιρίσματος:
● Το κρασί σερβίρεται σε κολονάτα ποτήρια με μικρότερη διάμετρο του πάνω μέρους του ποτηριού, καθώς έτσι διατηρεί περισσότερο τα αρώματά του.
● Μην ξεχειλίζετε ποτέ το ποτήρι του κρασιού. Γεμίστε το λίγο παραπάνω από τη μέση.
● Κρατάτε το ποτήρι του κρασιού από το «πόδι», ώστε και το άρωμά του να απολαμβάνετε καλύτερα, αλλά και να μην του μεταδίδετε τη θερμοκρασία του χεριού σας ζεσταίνοντάς το.

Leave a Comment