Εκδηλώσεις — 14/01/2013 at 12:28

Ομιλία Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη κ. Εφραίμ στον Ι.Ν Εισοδίων Θεοτόκου

by

Υπό τους ήχους της χορωδίας της Ιεράς Μητρόπολης πραγματοποιήθηκε για ενδέκατη συνεχή χρονιά η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας στον Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου (Παναγίτσα). Όπως κάθε χρόνο στην εκδήλωση παρευρέθηκε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης Εφραίμ και πλήθος κληρικών και πιστών της Αίγινας. Την εκδήλωση άνοιξε ο Παν. Αρχιμ. π. Αμφιλόχιος Γελαδάκης, Γεν. Αρχιερατικός Επόπτης Αίγινης ενώ στην συνέχεια χαιρετισμό απεύθυνε ο Δήμαρχος Αίγινας κος Σάκης Σακκιώτης.

Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης, αναφερόμενος στο φαινόμενο της κρίσης που όλοι βιώνουμε, ανέλυσε τις τέσσερεις πτυχές της κρίσης, οικονομική, πολιτική, κοινωνική, πνευματική. Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε τους άξονες της ομιλίας του.

Κοινωνική κρίση ως προς την εξουσία. «Κυρίως οι νέοι «μουντζώνουν» αυτό που λέγεται πολιτικό σύστημα. Το πολιτικό σύστημα αδυνατεί από τη μεριά του να παρέχει τα τρία σπουδαία κοινωνικά αγαθά, ασφάλεια, υγεία και παιδεία με αποτέλεσμα ο λαός να αγριεύει, να αγανακτεί και να φοβάται.  Αίτια αρκετά, κομματοκρατία, οικογενειοκρατία, ανομία κ.α.

Το τέταρτο και πιο σημαντικό επίπεδο, είναι ότι δεν έχουμε αίσθηση της ιστορίας. Όταν μιλάμε για πατρίδα είναι εθνικισμός, ο Μέγας Αλέξανδρος  ήταν τύραννος, ο Κολοκοτρώνης ομοφυλόφιλος, η Σμύρνη συνωστισμός, οι ήρωες μας είναι τεχνικά παρουσιασμένοι. Η γλώσσα επηρεάστηκε. Η ιστορική συνείδηση και αξιοπρέπεια έχουν αδυνατήσει. Η εκκλησία είναι σκοταδισμός.

Ο Ηράκλειτος θα μας πει «όλοι οι νόμοι τρέφονται με ιδέες που έχουν υπόσταση από έναν νου, το θείο νου».

Αναφερόμενος στην κρίση της οικογένειας και της πατρίδας πρόσθεσε… “Η οικογένεια των διαζυγίων και του συμφώνου συμβίωσης. Η πατρίδα που σε αντίθεση με τους αρχαίους έλληνες την είχαν πολύ ψηλά. Ο Αισχύλος ανέφερε πρώτα πως υπήρξε όχι τραγικός ποιητής αλλά μαραθωνομάχος. Στην κοινωνική κλίμακα των αξιών το να είσαι ο κορυφαίος τραγικός ποιητής είναι υποδεέστερο του «Αμύνεσαι πέρι πάτρις».

Αναφέρθηκε επίσης στην αρχαία Αθήνα και την εκκλησία του δήμου κατά τον τρόπο που λάμβαναν τις αποφάσεις. «Οι πολίτες έδιναν όρκο στους θεούς και τους ήρωες, ορκίζονταν προτού πάρουν κάποια απόφαση».

Στους θεούς του σήμερα, «Στον Μαμωνά το θεό του χρήματος που πάνω σε αυτό βασίζεται η σημερινή κοινωνία και τα θυσιαστήρια με τη μορφή των οίκων αξιών και ως ιερατείο το πλαισιώνουν οι επενδυτές και οικονομολόγοι».

Η Αγία Γραφή αναφέρει, «Η δικαιοσύνη και η αρετή δοξάζει και εξυψώνει τα έθνη ενώ οι αμαρτίες τα καταδικάζουν».

Καταγγελτικό λόγο χρησιμοποίησε  για την στην κακή χρήση της δημοκρατίας, «Της πλήρους ελευθερίας των φαντασιώσεων που δημιουργούμε και της αυτοκαταστροφής που οδηγούμαστε ως άνθρωποι βιώνοντας εικόνες χωρίς ουσία πλασμένες από άλλους, μακριά από την ψυχή μας».

Ολοκληρώνοντας το λόγο του μίλησε για την καθημερινότητα, τη θέση της εκκλησίας και των ενοριών καθώς και στη νέα διοίκηση του νοσοκομείου. «Μας ενδιαφέρει το ζωντάνεμα της ενορίας, να μην είναι απλώς μια γεωγραφική οριοθέτηση αλλά μια κοινότητα προσφοράς και αλληλεγγύης. Να δώσουμε έμφαση στα μέλη, στον δυναμισμό και στις φιλανθρωπίες. Ενορία είναι όσοι είναι βαπτισμένοι χριστιανοί».

Βαθιές ευχαριστίες απηύθυνε στον απερχόμενο πρόεδρο του Νοσοκομείου Αίγινας, κο Βελιώτη και στους υπόλοιπους που απεχώρησαν όπου ανέφερε ονομαστικά.

Παρουσίασε το νέο προεδρείο με πρόεδρο τον αρχιμανδρίτη Αμφιλόχιο Γελαδάκη. Ακόμα τόνισε την οικονομική στήριξη που παρέχετε από την Μητρόπολη προς το νοσοκομείο καθώς επιβεβαίωσε το ότι θα παραμείνει ανοικτό με στήριξη της Μητρόπολης.

Leave a Comment