Εκδηλώσεις — 25/05/2012 at 19:06

Εξωδιδακτικές Δραστηριότητες Γυμνασίου Μεσαγρού

by

sxoleio_mesagrosΣτις 18/05/2012 πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Μεσαγρού Αίγινας εκδήλωση-παρουσίαση των Προγραμμάτων εξωδιδακτικών  Δραστηριοτήτων που ολοκληρώθηκαν και υλοποιήθηκαν στο Γυμνάσιο κατά τη φετινή σχολική χρονιά. Η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στο μεγάλο χορηγό της επταήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής του σχολείου στην Κωνσταντινούπολη. Η όλη εκδήλωση στέφθηκε με  και επιτυχία και καθήλωσε τους προσκεκλημένους για δύο ώρες περίπου. Η διευθύντρια του σχολείου κ.  Μπέση Αναστασία στον εναρκτήριο λόγο της ,αφού χαιρέτησε τους παρευρισκόμενους επισήμους και μη, οι οποίοι κατέκλεισαν την αίθουσα τελετών του σχολείου, αναφέρθηκε στο σχολείο στις ιδιαίτερες συνθήκες και στα προβλήματα που αυτό αντιμετωπίζει και  που οφείλονται κυρίως στην έλλειψη συγκοινωνιακής κάλυψης μιας εκτεταμένης περιοχής από τις Πόρτες μέχρι και την ευρύτερη περιοχή του Βαθέος  και στην οικονομική δυσπραγία του Δήμου με αποτέλεσμα να μη καλύπτονται οι λειτουργικές ανάγκες του .Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν το Προγράμματα που υλοποιήθηκαν: 1.  Ένα  πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα τη διατροφική αλυσίδα και τις διατροφικές  διαταραχές. 2.Το σχολείο  μαζί με άλλα 11 σχολεία από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν στο πρόγραμμα τοπικής ιστορίας του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού με θέμα :κάνε  “click………. στην Ιστορία” με την τεχνολογική υποστήριξη της εταιρίας  Vodafone .Οι μαθητές  χωρίστηκαν σε 5 ομάδες. Η κάθε ομάδα είχε και ένα τομέα έρευνας της τοπικής ιστορίας του Μεσαγρού: την αρχιτεκτονική, τα επαγγέλματα τα ήθη και τα έθιμα, την Κατοχή και τα βόρεια οχυρά της Αίγινας,(Τούρλος), το ναό της Αφαίας και τα σχετικά με το έργο της Ζωρζ Σαρρή « ο θησαυρός της Βαγίας » και το ανάλογο τηλεοπτικό σήριαλ. Δόθηκε έτσι η δυνατότητα στους μαθητές μας να ξεφύγουν από την κλειστή τοπική κοινωνία. Έγιναν  ρεπόρτερ, κατέγραψαν γεγονότα, πήραν συνεντεύξεις, επισκέφθηκαν περιοχές που σχετίζονταν με το θέμα που διαπραγματεύονταν, ήρθαν σε επαφή με τους συνεργάτες – επιστήμονες του Ιδρύματος ,αρχειοθέτησαν το υλικό στην ιστοσελίδα του ιδρύματος, όπου εκεί γίνεται και η τελική επεξεργασία .Το πρόγραμμα θα  ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουνίου και ο καθένας μπαίνοντας στην ιστοσελίδα του ΙΜΕ και στο σχολείο   θα μπορεί να αντλεί τις πληροφορίες, που τον ενδιαφέρουν. Ένα δείγμα της εργασίας  είχαν  την τύχη να παρακολουθήσουν οι προσκεκλημένοι  σε ένα μικρό  δεκάλεπτο video ,το πρόγραμμα στα τέλη Ιουνίου θα ολοκληρωθεί η  ψηφιοποίησή  του  και θα παρουσιαστεί  κατά τη διάρκεια του fistiki fest . Στη συνέχεια ευχαρίστησε όλους όσους  βοήθησαν στην υλοποίηση του προγράμματος. Πρώτα τον κ. Σπύρο Γαλάρη, τον ερασιτέχνη λαογράφο ,τη ζώσα παράδοση του Μεσαγρού, που σχεδόν κάθε Τετάρτη μετέφερε στους μαθητές τις γνώσεις του,   το Διοικητή της ναυτικής  βάσης του Τούρλου, που  δέχτηκε το σχολείο  και τον ξεναγό   κ. Ανδρέα Εμμανουήλ, τον κ.Αργύρη  Φορτούνα, τον κ. Γ. Μπήτρο, τον κ, Παναγιώτη  Μαρίνη ,την κ. Άννα Γεραλή, τον κ  Δημ. Γκαρή ,την κ. Έφη Χαλδαίου, το δάσκαλο κ. Νεκτάριο Κουκούλη, την κ. Φλώρα  Αλυφαντή,  τους  κατοίκους του Μεσαγρού και κυρίως τη συνεργάτη -επιστήμονα κ Κλεοπάτρα Φέρλα του Ιδρύματος,η οποία επισκέφθηκε πολλές φορές το σχολείο και κατέδειξε τους τρόπους εργασίας στους μαθητές.

Το τρίτο πολιτιστικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε είναι: “ταξιδεύοντας με τους μύθους και τους θρύλους στην Κωνσταντινούπολη “. Οι μαθητές μελέτησαν την ιστορία της Πόλης από την ίδρυση της  μέχρι  και σήμερα. Την Πόλη του Βύζαντα Μεγάρων, της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, της Οθωμανικής  αυτοκρατορίας και τη σημερινή Iνσταμπούλ. Έμαθαν για το ελληνικό στοιχείο, την πορεία του στο χρόνο, για την προσπάθειά του να επιβιώσει με τις διώξεις που υπέστη κατά τον προηγούμενο αιώνα, για τα βυζαντινά ορθόδοξα μνημεία και εν γένει για τη συνεισφορά  των Ελλήνων της Πόλης στις τέχνες, στα γράμματα και στον πολιτισμό. Στην εργασία τους βοηθήθηκαν από τη βιβλιοθήκη της Καίτη Λασκαρίδου ,που έχει σημαντική θέση στα πολιτιστικά δρώμενα του Πειραιά και από την κ. Σαρίογλου Ειρήνη, ιστορικό- ερευνήτρια, του Ιδρύματος Ιστορικών Μελετών ,που γεννήθηκε στα Ταταύλα ,σπούδασε στην Τουρκία και εκτός των ιστορικών στοιχείων μετέφερε στους μαθητές και τα προσωπικά της βιώματα Όλα αυτά θα παρέμεναν σε θεωρητικό επίπεδο ,αν δεν υπήρχε ένας άνθρωπος με άλφα κεφαλαίο, θεόσταλτος, σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία να μ δώσει τη δυνατότητα να πραγματοποιηθεί  ένα ταξίδι όνειρο , ένα ταξίδι-προσκύνημα, που θα πρέπει όλοι οι Έλληνες κάποια στιγμή να κάνουν, για να γνωρίσουν τις ρίζες τους, για να φέρουν κοντά τους και να αισθανθούν όλα εκείνα που μαθαίνουν στο σχολείο ως κάτι μακρινό, άγνωστο, απρόσιτο και ίσως ξένο. Επειδή νομίζουμε πως  οι μαθητές μας μπορούν να πορευτούν και να επιτύχουν στη ζωή τους με εφόδιο τις γνώσεις που προσλαμβάνουν όχι μόνο με το αυστηρά περιχαρακωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, αλλά και με τις εμπειρίες που αποκτούν και έξω  από αυτό, ανάλογα με τον τομέα στον οποίο θα  δραστηριοποιηθεί  κάποιος στο μέλλον, ίσως ξεχάσει πώς κλίνεται για παράδειγμα η ισχύς της ισχύος ή πώς λύνεται μία αλγεβρική εξίσωση ,αλλά ποτέ τις εμπειρίες και τις γνώσεις ενός ταξιδιού. Έτσι δόθηκε ένα δικαίωμα στο όνειρο που όλοι επιζητούν στις δύσκολες ημέρες που διανύουμε.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οπτικοποιημένα  και τα δύο προγράμματα ,η αφήγηση, η επιλεγμένη μουσική, το φωτογραφικό υλικό και ο έντονος λυρισμός ταξίδεψαν πραγματικά τους θεατές στην Πόλη των Πόλεων ,στη Nova Roma, στη Βασιλεύουσα στη δική μας Κωνσταντινούπολη. Στα ενδιάμεσα των ταινιών οι μαθητές τραγούδησαν και χόρεψαν τραγούδια και χορούς από την Πόλη και την Μικρά Ασία και ξεσήκωσαν με το ταπεραμέντο και το κέφι τους την κατάμεστη αίθουσα που σιγοτραγουδούσε παρασυρόμενη και αυτή.

Η κ.Μπέση ανέφερε πως τα έξοδα της εκδρομής καλύφθηκαν 100% από τους χορηγούς, των οποίων τα ονόματα καταγράφηκαν στην ταινία και την προσπάθεια των παιδιών (λαχνοί-χοροί –μπαζάρ). Καλύφθηκαν όλα τα εισιτήρια για την είσοδο στα μουσεία,η κρουαζιέρα στο Βόσπορο και τα Πριγκιπόνησα καθώς και τα προσωπικά έξοδα αδυνατούντων μαθητών.

Στο σημείο αυτό  η κ. Μπέση  ευχαρίστησε όλους τους συναδέλφους της, που ποτέ δεν αρνήθηκαν να κάνουν κάτι που τους ζητήθηκε πέρα από το ωράριό τους .Τόνισε  δε ότι είναι τυχερή που τους έχει στο σχολείο,  μα πιο πολύ όμως θέλησε να ευχαριστήσει δύο καθηγήτριες την κ, Αννίτα  Λεούση και την κ.Σπυροπούλου Βάσω μαζί και οι τρεις τους υλοποιήσαν τα δύο προγράμματα και την  οπτικοποίηση της εκδρομής την κ.Σπυροπούλου ,γιατί χωρίς να διαθέτουν σκηνοθετικές και τεχνολογικές γνώσεις περισσότερο αυτή στον τομέα της τεχνολογίας τις δύο τελευταίες εβδομάδες περάσανε ατελείωτες ώρες  φτιάχνοντας τη ταινία .Επίσης ευχαρίστησε  την κ. Χάιτα Δόμνα ,η οποία,  αν και είναι σε δύο σχολεία  δίδαξε τους χορούς που παρακολούθησαν στα ενδιάμεσα της προβολής της ταινίας και αυτούς που ακολούθησαν  στο τέλος της  εκδήλωσης. Οι καθηγητές  βαλλόμαστε τόνισε η κ. Μπέση, ως  δημόσιοι υπάλληλοι και μπορεί και σε μας να αναλογεί ένα μικρό μέρος ευθύνης για όσα τελευταία μας συμβαίνουν ,αλλά η ίδια  νιώθει υπερήφανη ,γιατί έχει συναδέλφους που πραγματικά αγαπούν αυτό που κάνουν είναι λειτουργοί .

Στη συνέχεια τιμήθηκε με αναμνηστική –τιμητική πλακέτα  ο κ. Γαλάρης Σπύρος ,γιατί το σχολείο ένιωσε την ανάγκη να τον τιμήσει για όσα έκανε για αυτό και για το δώρο, που αφιέρωσε σε αυτό, ένα  καταπληκτικά καλοδουλεμένο γλυπτό ανάγλυφο με την Αίγινα την εποχή του Ιωανν. Καποδίστρια, που θα κοσμήσει την αίθουσα τελετών του σχολείου

Η εκδήλωση έκλεισε με πολλούς χορούς από όλη την Ελλάδα, που ενθουσίασαν και έκαναν την κ. Μπέση να ζητήσει από τον Αντιδήμαρχο κ. Κουκούλη όπως ενδιαφερθεί να δημιουργηθεί στο Μεσαγρό μία σχολή παραδοσιακών χορών ,αφού οι μαθητές χαίρονται να χορεύουν και με πλούσιο μπουφέ που πρόσφεραν οι γονείς των μαθητών και που τιμήθηκε δεόντως, αφού ήταν καλομαγειρεμένα και εμπνευσμένα από την Πόλη. Τέτοιες παρουσιάσεις κοσμούν την εκπαίδευση και πρέπει να συνεχιστούν.

Leave a Comment