Ειδήσεις — 17/07/2011 at 16:08

Τα Σκουπίδια Μένουν Αίγινα

by

Τα Σκουπίδια Μένουν ΑίγιναΦαίνεται πως έφτασε η ώρα για κάτι που το συζητάμε χρόνια κι αυτό το κάτι είναι τα σκουπίδια μας και η διαχείρισή τους.  Είναι κοινή πεποίθηση πως η μέχρι σήμερα διαχείριση των απορριμμάτων μας με την μεταφορά τους στη χωματερή των Άνω Λιοσίων, πρέπει να έχει ημερομηνία λήξης.  Αυτό το πρέπει έχει πολλαπλά αίτια που ξεκινούν από το αντιδεοντολογικό της υπόθεσης, δηλαδή τα δικά μας σκουπίδια να τα φορτώνουμε σε άλλους δήμους και φτάνει στην αντικειμενική αδυναμία η υπάρχουσα χωματερή στα Λιόσια να μην μπορεί να αντέξει άλλα σκουπίδια, ξέχωρα ότι εικόνες απαράμιλλου κάλλους, οι σκουπιδιάρες μαζί με τους επιβάτες των πλοίων να οσφραίνονται απλόχερα τη μπόχα, θα εξαφανιστούν.  Νομίζω πως δεν θα δυσκολευτεί κανείς στο να επιχειρηματολογήσει υπέρ μιας λύσης που θα δοθεί εδώ στο νησί. Προφανώς τα ερωτήματα και οι πιθανόν διαφωνίες έρχονται κατόπιν της παραπάνω παραδοχής.

Την παρουσίαση του τρόπου που δουλεύει το συγκεκριμένο σύστημα διαχείρισης που προτείνει ο δήμος, ανέλαβε να εξηγήσει ο εκπρόσωπος της εταιρείας κ. Θόδωρος Ρέτζος. Έχοντας πείρα και υλικό παρουσίασης από τη δράση της εταιρείας στο δήμο Καλαμάτας είδαμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης που δεν πετά τίποτα κι αυτό ήταν και το ελκυστικό της πρότασης. Τα σκουπίδια πρώτα τεμαχίζονται, απομακρύνονται σε πρώτη φάση τα μέταλλα και μετά όλα τα υπόλοιπα, οργανικά, χοντρά πλαστικά, γυαλί, χαρτί, ρούχα και στο τέλος μετά από επεξεργασία τα οργανικά μαζί με κλαδέματα και χόρτα δημιουργούν λίπασμα κομποστ.

Καταρχάς να πούμε πως το πρόγραμμα είναι πιλοτικό και θα διαρκέσει 90 ημέρες. Τα αποτελέσματα που θα έχουμε μετά την εφαρμογή του προγράμματος θα οδηγήσουν στην οριστική απόφαση για την επιλογή του συστήματος, με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου. Όμως, μετά από εύστοχη ερώτηση του Αντιδημάρχου κ. Ν. Κουκούλη για το τι θα γίνει στο ενδιάμεσο διάστημα από την ημέρα λήξης του πιλοτικού μέχρι την ανάθεση σε εταιρεία κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού, λάβαμε απάντηση από τον κ. Ρέτζο πως ο δήμος Καλαμάτας για να αποφύγει ένα τέτοιο μπέρδεμα, ξεκίνησε τον διαγωνισμό μόλις 10 ημέρες από την έναρξη του πιλοτικού τότε προγράμματος. Άρα χρόνος για να διαπιστωθεί πραγματικά η απόδοση του συστήματος δεν υπάρχει. Αυτό δημιουργεί επιπλέον πρόβλημα, αφού η τρίμηνη πιλοτική διαδικασία κοστίζει 450.000€ σε αντίθεση με τα 210.000€ που κοστίζει η σημερινή διαδικασία διαχείρισης αντίστοιχα για τους τρεις μήνες.  Επίσης να πούμε πως το βάρος της αποκομιδής σε μισθούς και λειτουργικά έξοδα (συντήρηση οχημάτων, πετρέλαια κλπ) συνεχίζει και βαραίνει το δήμο.

Η ανάγκη της διαφορετικής αντίληψης για τη διαχείριση των απορριμμάτων μας έχει ωριμάσει, μένει να δούμε και ιδιαίτερα με τις σημερινές οικονομικές συνθήκες, αν αυτή η ανάγκη, λειτουργήσει υπέρ της κοινωνίας ή μέλλει να γίνει η αρχή για την παράδοση της διαχείρισης βασικών τομέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις εταιρείες και την αγορά.

Leave a Comment