On Air — 10/08/2012 at 20:03

Διαφεύγοντα Έσοδα Λόγω Έλλειψης Λιμανιού

by

Διαφεύγοντα Έσοδα λόγω Έλλειψης ΛιμανιούΕίναι προφανές ότι η έλλειψη ενός ολοκληρωμένου λιμανιού κοστίζει στην Αίγινα μεγάλη απώλεια εσόδων. Η ενσυνείδητη αδιαφορία ή και άγνοια των εκάστοτε Δημοτικών Αρχών να ολοκληρώσουν το ημιτελές λιμάνι της Αίγινας και του Λεοντίου ή να προεκτείνουν προς νότο το «νέο λιμάνι», προκαλεί δικαιολογημένες απορίες στους επιβάτες και πολίτες της Αίγινας. Η προκλητική απόφαση της παρούσας Δημοτικής Αρχής να κατασκευάσει κυματοθραύστη αντ’ αυτών δείχνει επικίνδυνη άγνοια. Συνάμα, εγείρει και δικαιολογημένες υποψίες για τον στόχο μιας τέτοιας απόφασης. Διότι, αυτό το έργο όχι μόνο δεν φτιάχνει λιμάνι, αλλά δημιουργεί ναυτιλιακό κίνδυνο, προσβάλλει το περιβάλλον, και είναι αντιπαραγωγικό. Επίσης, στερεί την ευκαιρία να βελτιώσει η Αίγινα την Ακτοπλοϊκή της Συγκοινωνία και να επιλύσει το κυκλοφοριακό της πρόβλημα. Μας προκαλεί κατάπληξη το γεγονός ότι οι Αιγινήτες δεν έχουμε «επαναστατήσει» ακόμη. Πάντως, αυξάνουν οι συζητήσεις για δημοψήφισμα σε περιπτώσεις εκτέλεσης σοβαρών έργων υποδομής. Συγχρόνως, εγκαλούν την Δημοτική Αρχή για ανεπάρκεια ή αμέλεια στο πλαίσιο του νόμου και της Δημοκρατίας.

Αφορμή της επαναφοράς του θέματος του κυματοθραύστη μας έδωσε το ναυτικό ατύχημα, που υπέστη το «Νήσος Χιος» στο ημιτελές «νέο λιμάνι» της Τήνου (βλέπε περιοδικό «Εφοπλιστής», τεύχος 231 Ιουλίου 2012) και η πρόσφατη άφιξη (3/8/2012) στην ράδα της Αίγινας του κρουαζιερόπλοιου «Salamis Filoxenia».Ουδέποτε αμφιβάλαμε για τις απόψεις μας, οι οποίες στηρίζονται σε επιστημονική θεωρία και πολυετή ναυτική πείρα, αλλά τα εν λόγω γεγονότα αποδεικνύουν την ορθότητά τους. Ωστόσο, εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία, για να αποδείξουμε τις εσφαλμένες και ζημιογόνες αποφάσεις των αρμοδίων εις βάρος του συμφέροντος της Αίγινας και της κοινωνίας της. Το κυριότερο, όμως, για να προκαλέσουμε την εγρήγορση των Αιγινητών, διότι δεν πρέπει να εμπιστεύονται πλέον το αποδεδειγμένα αποτυχημένο πολιτικό –  δημοτικό μας σύστημα. Είναι καιρός να αναλάβουν οι ίδιοι τις ευθύνες τους για τις τύχες του νησιού μας. Είναι τραγικό να μας διοικούν και να αποφασίζουν για την ζωή μας άνθρωποι ανεύθυνοι και ανεπαρκείς, στρατευμένοι σ’ ένα διεφθαρμένο πολιτικό – κομματικό σύστημα, με συνέπεια να πληρώνουμε τις ζημιές των ανόητων αποφασεών τους.

1.- Ναυτικό Ατύχημα Ε/Γ-Ο/Γ «Νήσος Χίος».

Η Τήνος, όπως και  η Αίγινα έχει ένα «νέο λιμάνι», το οποίο είναι ημιτελές και δεν συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις ενός ασφαλούς ναυτικού λιμανιού. Αιτία  του ατυχήματος υπήρξε ο ημιτελής κυματοθραύστης – λιμενοβραχίονας , πάνω στον οποίον προσέκρουσε το πλοίο με το αριστερό του ισχίο και την αντίστοιχη προπέλα, λόγω του καταιγίζοντος ανέμου, ο οποίος, κατά τον αρθρογράφο, έπνεε με 80 κόμβους την ώρα. Το «ρήγμα, που υπέστη, είχε σχήμα ισόπλευρου τριγώνου διαστάσεων, περίπου, 1Χ1Χ1 μέτρου και βρίσκεται σε βάθος 2 μέτρων κάτω από την ίσαλο».  Ευτυχώς, δεν βυθίστηκε, διότι «λειτούργησε η στεγανή υποδιαίρεση του σκάφους». Το πλοίο αναγκάσθηκε να προσεγγίσει στο ασφαλές λιμάνι της Σύρου, όπου αποβίβασε τους 1.183 επιβάτες του και εκφόρτωσε τα οχήματα που μετέφερε. Δεξαμενίσθηκε στο Νεώριο για επιθεώρηση και επισκευές στις 18 Ιουνίου. Προβλέπεται να μείνει εκτός υπηρεσίας όλη την καλοκαιρινή περίοδο!

Για όσους αμφιβάλλουν ακόμη για την  επικινδυνότητα και αχρηστία του δικού μας κυματοθραύστη, τους παραπέμπουμε στο σχετικό μας άρθρο και τους υπενθυμίζουμε ότι: Το «Νήσος Χίος» παρασύρθηκε από τον αέρα και όχι από τον κυματισμό. Ο αέρας, μάλιστα, ερχόταν από την στεριά και όχι από το πέλαγος. Παρά την  ισχυρή ιπποδύναμη των μηχανών του το άτυχο πλοίο δεν μπόρεσε ν’ ανταποκριθεί στις μανούβρες, Αυτό, ελπίζουμε να το λάβουν σοβαρά υπόψη τους ο παρών Δήμαρχος της Αίγινας, ο προκάτοχός του και οι κ.κ. πρόεδροι του Δ.Λ.Τ.Α.,  που ανέλαβαν την ευθύνη μιας τέτοιας επικίνδυνης απόφασης. Τώρα, δεν υπάρχει γι’ αυτούς δικαιολογία άγνοιας ή έλλειψης ενημέρωσης!

2.- Κρουαζιερόπλοιο «Salamis Filoxenia». 

Το εν λόγω κρουαζιερόπλοιο έβγαλε τους επιβάτες με τις βάρκες του στην προβλήτα των ιπταμένων του παλαιού λιμανιού της Αίγινας. Έχει μήκος 157, πλάτος 22 και βύθισμα 6,2 μέτρα. Φυσικά, θα  αποφευγόταν η ταλαιπωρία, εάν υπήρχε λιμάνι με όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές του. Τέτοιο λιμάνι, νότια του υπάρχοντος νέου και παλαιού, έχει προταθεί και δημοσιευτεί από τον υπογράφοντα. Η αναγκαιότητά του είναι προφανής για την ασφάλεια πλοίων και επιβατών, αλλά και για τα προβλεπόμενα έσοδά του.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, τα ναυτικά ατυχήματα που έχουν συμβεί στο «νέο λιμάνι» της Αίγινας (Σαρωνικός, Γεώργιος 1 κλπ) , είναι να απορεί κανείς γιατί οι Δημοτικές Αρχές (παρούσα και προκάτοχή της) επιμένουν στην κατασκευή ενός άχρηστου και επικίνδυνου κυματοθραύστη. Ωστόσο, ρωτάμε τους αρμόδιους που αποφάσισαν την εκτέλεση αυτού του έργου και τον κ. υπουργό που το ενέκρινε:

Μπορούν να εγγυηθούν την ασφάλεια των επιβατών και των πλοίων; Βοηθούν την ανάπτυξη και πρόοδο της Αίγινας; Αν όχι, οφείλουν να σπεύσουν να το ακυρώσουν όσο είναι καιρός!

 

Ευχαριστώ για την φιλοξενία

Φίλιππος Χατζηπέρης
Πλοίαρχος Ε.Ν., έφεδρος

Leave a Comment