On Air — 22/08/2012 at 16:08

Χ. Ηλιακίδης: Μακάρι να Γίνει ο Αγωγός

by

Χ. Ηλιακίδης: Μακάρι να Γίνει ο ΑγωγόςΣήμερα, ένας νέος κύκλος αντιπαράθεσης μεταξύ υδρομεταφορέα και Δήμου Αίγινας βρίσκεται σε εξέλιξη. Με 2 επιστολές «διαμαρτυρίας», όπως τις χαρακτηρίζει, προς τον Δήμο Αίγινας, την κεντρική διοίκηση και τα ΜΜΕ, ο υδρομεταφορέας, κος Ηλιακίδης, ενημερώνει για την πρόθεσή του να διακόψει την τροφοδοσία της Αίγινας  την Παρασκευή 24 Αυγούστου, εάν δεν του καταβληθεί το ποσό των 81.000 €, που είναι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δήμου για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο.

Στις επιστολές του επικαλείται την μέχρι τώρα κατανόηση που έδειξε απέναντι στους πολίτες, για τις ημέρες του δεκαπενταύγουστου, την ασυνέπεια από πλευράς δήμου όσον αφορά τις υποσχέσεις αποπληρωμών, καθώς και άλλες έκτακτες ζημιές, ευθύνης Δήμου Αίγινας και Λιμενικού ταμείου, οι οποίες καλύπτονται από εκείνον προκειμένου να γίνει η μεταφορά με ασφάλεια. Πρόκειται για τις ζημιές στα πλοία λόγω κακής ποιότητας κατασκευής του λιμένα, επισκευές στα ρολόγια και το δίκτυο. Σημαντικός επίσης παράγοντας – συνέπεια της οικονομικής κρίσης – οι μειωμένες πιστώσεις σχετικά με τα καύσιμα.

«Αντισυμβατική, αντισυναλλακτική συμπεριφορά και αδιαφορία»  είναι τα χαρακτηριστικά της συνεργασίας με το Δήμο και το θέμα θα φτάσει στον εισαγγελέα όπως υποστηρίζει…

 Συγκεκριμένα ο κος Ηλιακίδης, ανέφερε στο Aegina News :

Υπάρχει ανάγκη επιδότησης από το κράτος για άλλη μια φορά, προκειμένου να συνεχιστεί η ομαλή μεταφορά του νερού προς την Αίγινα. «Οι εισπράξεις του Νερού της Αίγινας είναι ανταποδοτικές, όμως οι κατασχέσεις από τους πιστωτές του δήμου είναι η αίτια για την μη εκπλήρωση των υποχρεώσεων προς εμένα. Θα έπρεπε να υπάρχει συγκεκριμένος λογαριασμός για το νερό που να μην μπορεί να αγγίζεται από τους υπόλοιπους πιστωτές. Την προηγούμενη φορά με τον κ Μούρτζη φτάσαμε να έρθουν τα Ματ προκειμένου να επιδοτηθεί ο Δήμος Αίγινας. Συνεργάζομαι με όλη την Ελλάδα, μόνο με την Αίγινα αντιμετωπίζω προβλήματα. Οι ανάγκες του νησιού είναι φυσικά πιο αυξημένες, παρόλ΄ αυτά δεν αποτελεί ιδανικό πελάτη, γι’ αυτό και συνεργάζομαι με τον κο Λεβεντάκη. Στα Δωδεκάνησα το κόστος μεταφοράς του νερού ανέρχεται στα 9,00 € και τα πληρώνομαι, ενώ στην Αίγινα είναι 1,90 € και κάνω μεγάλες προσπάθειες για να πληρωθώ. Τι να πω … μακάρι να γίνει ο αγωγός.

Την προηγούμενη φορά που αντιμετωπίσαμε το ίδιο πρόβλημα, με πήρε ο κος Χρυσοχοϊδης, ο τότε Υπουργός Ανάπτυξης, μόλις έμαθε για το πρόβλημα, κάτι που σημαίνει πως ο Δήμαρχος θα έπρεπε να έχει απευθυνθεί νωρίτερα στην Κεντρική Διοίκηση. Την Παρασκευή 24/8 εάν δεν πληρωθώ τα ληξιπρόθεσμα του Απριλίου και του Μαΐου δεν φεύγει καράβι».

Από μεριάς Δήμου, η καταβολή του ποσού αυτού είναι σχεδόν αδύνατη όπως μας αναφέρει ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, κος Νεκτάριος Κουκούλης.

Ακολουθεί η δήλωση του Αντιδημάρχου Οικονομικών:

Όπως γνωρίζετε, οι Ναυτικές εταιρίες «Αίγινα 1» & «Λιμενάρι» με έγγραφα τους χθες 21 Αύγουστου ανακοίνωσαν στο Δήμο Αίγινας ότι προτίθενται να σταματήσουν τους πλόες μεταφοράς του νερού επικαλούμενες κυρίως λόγους οικονομικούς και διάφορα άλλα θέματα, αλλά με κυριότερο το οικονομικό. Αυτό που έχω να πω εκ μέρους του Δήμου, αν και θα γίνουν αναλυτικές ανακοινώσεις από τον κύριο Δήμαρχο, είναι ότι ο Δήμος κάνει τα αδύνατα-δυνατά, είτε από τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράττει, είτε από τις κρατικές επιδοτήσεις, για να είμαστε συνεπείς ως προς τις πληρωμές μας προς τις μεταφορικές εταιρίες. Πολλές φορές δηλαδή αναστέλλουμε και άλλες σημαντικές πληρωμές για αυτό το λόγο. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι μόνο για το έτος 2012 μέχρι σήμερα 21 Αύγουστου, οι δυο εταιρίες συνολικά έχουν εισπράξει 2.460.058,12 €. Ο Δήμαρχος ήδη βρίσκεται σε συνεργασία και σε επαφή με την Περιφέρεια και με τον κύριο Κατσικάρη, τον κύριο Σγουρό, όπως και με στελέχη της κυβέρνησης και υπάρχουν πολύ θετικά μηνύματα ότι θα υπάρξει και νέα επιχορήγηση για την μεταφορά του νερού, εκτός από τις 1.550.000 € τις οποίες είχε εισπράξει ο Δήμος νωρίτερα. Πρέπει να πούμε ότι αυτή την στιγμή δεν υπάρχουν σημαντικά ληξιπρόθεσμα χρέη για την μια εταιρία (Λιμενάρι) και υπάρχουν ληξιπρόθεσμα για την εταιρία «Αίγινα 1». Πιστεύω ότι όλη αυτή η κίνηση που κάνουν οι υδρομεταφορικές εταιρίες προέρχεται και από την γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας και μπορεί να την χαρακτηρίσω και ως μια κίνηση τακτικής που ας μου επιτραπεί να πω είχε επαναληφθεί και την περσινή χρονιά. Σε γενικές γραμμές ασχολούμαστε εκ του σύνεγγυς με το θέμα, ζητάμε την κατανόηση των πολιτών να περιορίσουν όσο μπορούν τις επόμενες μέρες την κατανάλωση του νερού και είμαι αισιόδοξος, πιστεύω ότι σύντομα θα ύπαρξει λύση.

Η κρίση που βιώνουμε ως χώρα «χτυπάει» και τις καθημερινές μας βασικές ανάγκες και φυσικά  επηρεάζει το βιοτικό μας επίπεδο. Για άλλη μια φορά ο κρατικός μηχανισμός σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο στέκεται ανήμπορος να ανταποκριθεί σε βασικές απαιτήσεις. Λύσεις όπως ο αγωγός είναι περισσότερο αναγκαίες από ποτέ και θα διευκολύνουν τις δύο πλευρές (υδρομεταφορείς και Δήμο Αίγινας) και φυσικά πάνω απ όλα τους πολίτες που καθημερινά βιώνουν επιπλέον ανασφάλειες για τα αυτονόητα.

Η αντιπολίτευση από τη μεριά της, μιλά για αδυναμία του Δήμου σε πολιτικό επίπεδο τόσο στη διαχείριση των οικονομικών, όσο και στην διαχείριση της σχέσης με τους υδρομεταφορείς.

Εμείς ως πολίτες παραμένουμε σταθερά αμέτoχοι – θεατές, μέχρι στιγμής, μπροστά σε ένα τρίγωνο υδρομεταφορέων, Δήμου και Περιφέρειας,  εν αναμονή των χερσαίων έργων.

Leave a Comment