On Air — 30/10/2012 at 22:03

Σε Αδιέξοδο Οδηγείται η Μεταφορά Μαθητών

by

Σε μία καθημερινότητα γεμάτη προκλήσεις, το σύνολο της κοινωνίας καλώς ή κακώς καλείται για άλλη μία φορά να ανταποκριθεί στα αυτονόητα. Αυτή τη φορά το καμπανάκι είναι η συγκοινωνία. Κάποιοι μαθητές περπατούν καθημερινά 6 χιλιόμετρα με τα πόδια, προκειμένου να καταφέρουν να πάνε σπίτι τους. Τουρίστες γεμάτοι αποσκευές κάνουν ωτοστόπ, προκειμένου να φτάσουν στον προορισμό τους και άνθρωποι χάνουν τις δουλειές τους εφόσον δεν έχουν πώς να μετακινηθούν.

Ώρες επί ωρών μπορούμε να αναθέτουμε ευθύνες και χιλιάδες κατηγοριών προς το Δήμο, την Περιφέρεια και το σύστημα. Ξεχνάμε όμως το πιο σημαντικό, τη λύση. Ποια είναι λοιπόν η λύση; Η κοινωνία αργά η γρήγορα θα τη βρει όσο επώδυνη-δύσκολη και αν είναι, το θέμα είναι να είναι όσο πιο σύντομη και πιο ανώδυνη γίνεται για όλους μας…

Ο κος Χατζίνας είναι ο συμβασιούχος «μεταφορέας» της Αίγινας τα τελευταία χρόνια. Οι δυσκολίες στις πληρωμές του Υπουργείου Οικονομικών και οι εκπτώσεις ύψους 17% στις ήδη υπάρχουσες συμβάσεις που έχει επιβάλλει το Υπουργείο, προκειμένου να προχωρήσει τις αποπληρωμές (βάσει νέας απόφασης), έρχονται σε αντιπαράθεση με τα συμφέροντα του μεταφορέα, που όπως υποστηρίζει κάνει την μετακίνηση των μαθητών με δικά του έξοδα τον τελευταίο χρόνο αφού οι οφειλές από Περιφέρεια και Δήμο αγγίζουν τα 250.000 ευρώ.

Ενδιάμεσος παίκτης είναι η Περιφέρεια, αφού καλείται να μεσολαβήσει μεταξύ Χατζίνα, Δήμου Αίγινας και Υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να βρεθεί η λύση στο πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών. Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως από τον Καλλικράτη κύριος υπεύθυνος ορίζεται ο Δήμος Αίγινας ο οποίος όπως και οι περισσότεροι Δήμοι της χώρας αδυνατεί να ανταποκριθεί και μετέθεσε την αρμοδιότητα στην Περιφέρεια!

Η κοινή λογική λέει πως θα πρέπει να καταγγελθεί η παρούσα σύμβαση μεταφοράς των μαθητών (με τον κ Χατζίνα) και να δημιουργηθεί μια νέα, που μπορεί να υποστηρίξει το έργο με μικρότερο κόστος μεταφορικών, εργατικών κτλ. Κάτι τέτοιο όμως δεν καλύπτεται νομικά καθώς δεν έχουν προβλεφθεί νέοι συντελεστές κόστους από την κεντρική διοίκηση. Από επιχειρηματική σκοπιά, όπως υποστηρίζει ο κος Χατζίνας ειναι αδύνατο να πραγματοποιηθεί με μικρότερο κόστος μεταφοράς λόγω μεγάλου αριθμού μαθητών. Και συνεχίζει…

Από πέρυσι το Σεπτέμβριο, οι οφειλές από την περιφέρεια είναι 190.000 και το Δήμο 99.000. Το προσωπικό μου έχει κάνει επίσχεση εργασίας και καλούμαι να ανταποκριθώ σε Φ.Π.Α. που δεν έχω εισπράξει και αδυνατώ να πληρώσω. Πέρυσι στο μειοδοτικό διαγωνισμό, που μάλιστα ήταν και διεθνής, μόνο εγώ έδωσα προσφορά, αφού για την κάλυψη των αναγκών χρειάζονταν 12 μεγάλα λεωφορεία και 3 μικρά. Δεν έχουμε έσοδα, ποτέ δεν κέρδισα από αυτή τη δουλειά…

ΑΝ: Κε Χατζίνα, μήπως θα έπρεπε να έχετε προβεί σε διαφορετική πρόταση, μικρότερου κόστους μεταφοράς που θα μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες της εποχής μας ώστε να μειώσετε τα κόστη σας εφόσον βλέπατε ότι δεν πληρώνεστε;

Μην νομίζετε ότι αλλάζει το κόστος με τα βανάκια, τα παιδιά το χειμώνα είναι πολλά, πώς θα γίνει η μεταφορά και πώς θα καλυφθούν τα έξοδα έστω κι έτσι;

ΑΝ: Εσείς κε Χατζίνα τι πιστεύετε, ποια είναι η λύση για τους μαθητές;

Η λύση είναι να πληρώνουν οι γονείς μέχρι να εισπράξω τα οφειλόμενα και να μπορώ να πληρώσω πετρέλαια για να κινηθώ.

Η επόμενη επικοινωνία μας ήταν με τον Αντιπεριφεριάρχη Νήσων, κ. Κατσικάρη.

Αρχικά να σας πω πως δεν έχω παραλάβει καμία πρόταση από κανέναν φορέα, σύλλογο, ή διευθυντή σχολείου. Την Παρασκευή έχουμε ανοιχτή σύσκεψη στις 10 το πρωί με τους γονείς, προκειμένου να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν χρήματα να πληρωθεί ο κος Χατζίνας αλλά το πρόβλημα είναι ότι το Υπουργείο Οικονομικών έχει προβλέψει κούρεμα στις ήδη υπάρχουσες συμβάσεις, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνο τον κο Χατζίνα με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μέχρι στιγμής λύση. Από την άλλη, είναι παράνομο το να αφήνει το νησί χωρίς συγκοινωνία, πέρα από την μετακίνηση των μαθητών.

ΑΝ: Κε Κατσικάρη για εσάς ποια είναι η πιθανότερη λύση?

Θα πρέπει όλοι να ήμαστε υπέρ του να γίνει κάτι. Ακόμα και ας μην μπορέσουμε να λύσουμε όλο το πρόβλημα να λύσουμε ένα μέρος του με τη βοήθεια του κου Χατζίνα, του Δήμου, της Περιφέρειας και του Υπουργείου Οικονομικών. Συγκαλέσαμε σύσκεψη την Παρασκευή, προκειμένου να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, παρουσία των γονέων. Ο κος Χατζίνας λειτουργεί εκβιαστικά προκειμένου να βγουν οι γονείς στο δρόμο και να πιεστεί το Υπουργείο, ίσως και αυτό να πρέπει να γίνει τελικά.

Για άλλη μια φορά παρακολουθούμε το ίδιο έργο. Βλέπετε νερό, σκουπίδια, νοσοκομείο και θα ακολουθήσουν και άλλα. Κρατήσαμε άλλη μια ερώτηση για το τέλος. Επειδή πραγματικά πιστεύουμε πως η κοινωνία έχει την τάση να βρίσκει το δρόμο της, είναι αρκετοί οι Αιγινήτες, κάτοχοι επαγγελματικών miniΒαν που σε συνεννόηση με τους γονείς και τα σχολεία θα μπορούσαν  να πραγματοποιούν καθημερινά την μεταφορά των μαθητών, φτάνει να οργανωθούν και να δραστηριοποιηθούν χωρίς να περιμένουν τη λύση από τους έξω, ρωτήσαμε λοιπόν τους κυρίους Κατσικάρη και Χατζίνα, εάν πιστεύουν πως μπορεί να εφαρμοστεί κάτι τέτοιο στην Αίγινα.

Κατσικάρης: Δύσκολο, αλλά ίσως να μπορεί και να γίνει, ας κατατεθεί κάποια επίσημη πρόταση προκειμένου να μελετηθεί και από την άλλη να δούμε κατά πόσο μπορεί να είναι βιώσιμη οικονομικά για τους κατόχους επαγγελματικών, βάσει των συντελεστών που ορίζει το Υπουργείο Οικονομικών .

Χατζίνας: Τι είναι αυτά που λες; Έχεις δει ποτέ τους Έλληνες να οργανώνονται έτσι;;;

Leave a Comment