On Air — 30/05/2011 at 12:57

Παραμύθια της Χαλιμάς τα περί Μείωσης των Ακτοπλοϊκών Εισιτηρίων;

by

Παραμύθια της Χαλιμάς τα περί μείωσης των Ακτοπλοϊκών Εισιτηρίων;Η είδηση πως η κυβέρνηση προχωρεί με νομοθετική ρύθμιση, στην κατάργηση των τελών υπέρ τρίτων από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, και μετά από τη συμφωνία «κυρίων» με τους εφοπλιστές, έκανε κάποιους να πιστέψουν και να θεωρήσουν δεδομένη την αναλογική μείωση των εισιτηρίων.

Το πόσο αυτές οι συμφωνίες «κυρίων» έχουν αποδώσει  στο παρελθόν, το έχουμε επαληθεύσει πολλές φορές, με τις τιμές των προϊόντων στα ράφια των super market. Βέβαια εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι Έλληνες εφοπλιστές με πρώτη τους πατρίδα το Λονδίνο, έχουν πάρει το κάτι τις τους από το φλεγματικό των Βρετανών, οπότε υπάρχει ελπίδα! Αλλά πάνω που λες, μπορεί και να τη δούμε τη μείωση ποτέ δεν ξέρεις, εμφανίζεται ο υπουργός κ. Διαμαντίδης και επισημαίνει, ότι «οι εταιρείες από την πλευρά τους δεσμεύονται ότι δε θα καρπωθούν αυτή τη μείωση με ενδεχόμενες αυξήσεις στα εισιτήρια, ώστε φέτος όλοι να ταξιδέψουμε στα νησιά μας πιο φθηνά από κάθε άλλη χρονιά». Αλλά από την πλευρά των εφοπλιστικών Ενώσεων ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) Μ. Σακέλης δήλωσε ότι «θα μειωθούν τα εισιτήρια ισόποσα με τις κρατήσεις υπέρ τρίτων», όμως …«με την προϋπόθεση ότι τα πετρέλαια θα είναι στα σημερινά επίπεδα θα μειωθούν ισόποσα τα εισιτήρια». Ο πρόεδρος της Ενωσης Ακτοπλόων (ΕΕΝ) Απ. Βεντούρης ανέφερε ότι είναι λογικό να μειωθεί η τιμή στα εισιτήρια, όμως έκανε σαφές με νόημα ότι: «Βέβαια, η ακτοπλοΐα είναι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης όπως του είπαμε και χρειάζονται θεσμικά μέτρα για να αποφύγουμε την καταστροφή».

Ταυτόχρονα το νομοσχέδιο προβλέπει, ανάμεσα στα άλλα, ότι καταργεί τα τέλη που αποδίδονταν στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ). Όπως ομολογείται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, «προκαλείται επί του προϋπολογισμού του ΝΑΤ, απώλεια εσόδων από τη μη εισροή στο Ταμείο, των πόρων του καταργούμενου Κεφαλαίου απώλεια, η οποία εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός μετακινούμενων επιβατών, οχημάτων κλπ.) που εκτιμάται στο ποσό των 40.000.000 ευρώ ετησίως»!

Από τα παραπάνω, το μόνο σίγουρο είναι η παραπέρα βύθιση του ΝΑΤ, που σημειωτέων έχει να κλείσει ισολογισμό από το 2003. Όσο για τη μείωση των εισιτηρίων μένει να δούμε το πόσο «κύριοι» είναι οι συμμετέχοντες στη συμφωνία «κυρίων».

Leave a Comment