On Air — 14/05/2012 at 08:37

Για τις Πολιτικές Θέσεις των Υποψήφιων Αιγινητών

by

Διάβασα μετά προσοχής το άρθρο της κ. Τράπαλη, με την παρουσίαση των υποψηφίων βουλευτών απο την Αίγινα και τις  απόψεις που εξέφρασαν.  Δεν ήθελα να τοποθετηθώ πάνω σε αυτες  προεκλογικά αλλά τωρα ειναι πιο ώριμο να αξιολογηθούν μερικές από αυτές.

Θεοδωράκης. «Η Δημιουργία Ξανά είναι νέο κόμμα από ανθρώπους της αγοράς, που δεν είχαν ενεργό ανάμειξη στην πολιτική.» Από πότε κ. Θεοδωράκη η αγορά δεν έχει ανάμιξη στην πολιτική; Ο κρατικοδίαιτος ιδιωτικός τομέας λειτουργούσε εκτός πολιτικής;  Κοσκωτάδες και Σαλιαρέληδες ήταν εκτός πολιτικής; Η ελεύθερη αγορά των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης  δεν διαμόρφωνε και δεν  ασκούσε πολιτική; Μπόμπολες κλπ της αγοράς πώς έπαιρναν δημόσια έργα; Εκβιάζοντας την πολιτική και σε συναλλαγή μαζί της. Τι νέο προσφέρετε; Ο Τζήμερος αναμασάει τα προ δεκαετιών Θατσερικά κηρύγματα. Σιγά το καινούριο που φέρνετε στη πολιτική. Εσείς ο ίδιος, κ. Υποψήφιε, ως δημοσιογράφος δεν ασκούσατε πολιτική; Η ρήξη που επαγγέλλεστε, με τα σημερινά πολιτικά δεδομένα σημαίνει και ρήξη με τον εαυτό σας;

Μαλτέζος. Παρά τις όποιες διαφωνίες με τη πρότασή του, διατυπώνει με σαφήνεια μια άποψη, χωρίς βερμπαλισμούς και δείχνει συνεπής με ό, τι λέει.

Πολυκράτης. «Σε μια κοινωνία που ο πολίτης είτε φοβάται, είτε αποφεύγει  να αποτελέσει ο ίδιος το δημιουργό του μέλλοντός του», θεώρησε αναγκαία την ενασχόλησή του με τα κοινά, λέει. Δηλαδή, με τα κοινά ασχολείται κανείς μόνο ως βουλευτής; Άλλες δράσεις στην κοινωνική διεργασία δεν υπάρχουν; Αυτή είναι μια εκδοχή της παλιομοδίτικης άποψης, πως ο πολίτης κάθε 4 χρόνια ψηφίζει και μετά παει σπίτι του για άλλα 4, και πάει λέγοντας. Το άλλο που λέει είναι πως ο πολίτης είτε φοβάται, είτε αποφεύγει τα κοινά, ενώ αυτός δεν φοβάται και κατεβαίνει στις εκλογές. Εκτός του καλή επανάσταση, αδερφέ, δεν πρέπει να δούμε πώς θα διώξουμε το φόβο και θα πείσουμε τον πολίτη για ενεργή συμμετοχή του;  Ή μήπως καλύπτει η δική μας η συμμετοχή τη δική του αδράνεια, και τον αφήνουμε στη αδράνειά του. Το τελευταίο ερώτημα είναι: εκτός του φόβου και της αποφυγής, δεν υπάρχει και κάτι άλλο. Μήπως το πολιτικο σύστημα είναι έτσι δομημένο που πρακτικά εμποδίζει τη συμμετοχή; Μήπως την κύρια ευθύνη έχει το πολιτικό σύστημα και όχι ο πολίτης;

Παντελάρος. Ο λόγος που ασχολείται με τη πολιτική είναι τα άθλια μνημόνια, αλλιώς ούτε που θα μας καταδεχόταν, λέει. Όλα μέχρι τα μνημόνια ήταν ρόδινα; Λίγη δόση κατά των μεταναστών, λίγο απο θρησκεία,  κι έδεσε το γλυκό κατά κ. Παντελάρο. Με  συγκινεί επισης η αγάπη του για την Ελλάδα και την ανεξαρτησία της. Δεν ξέρω άλλον Έλλην που να αγαπά την Ελλάδα και την ανεξαρτησία της. Οι υπόλοιποι αγαπάμε την Ιταλία και θέλουμε να υποδουλωθούμε στο Κογκό. Αυτός ο άκομψος επαγγελματικός συντηρητισμός, δίνει μπόνους  στην ακροδεξιά που σηκώνει κεφάλι, όταν αναπαράγονται  έστω και επιφυλακτικά οι απόψεις της.

Πετρίτης. Δεν συμβαδίζουν αυτά που λέει με τις σπουδές του, ναυπηγός γαρ. Το καράβι θα γέρνει σαν τα υποβρύχια που το κόμμα του πήρε. Η στυγνή πολιτική του ΠΑΣΟΚ, λέει, οφείλεται σε μια κακή συγκυρία,  και άμα μπούνε νέοι άνθρωποι, λύνεται το πρόβλημα, ναι έτσι απλά. Νέοι και Αιγινήτες, λέει, με αυτό το παγωμένο,  απροσδιόριστο χαμόγελο.  Γιατί Αιγινήτες;  Φωτογραφική περιγραφή του εαυτού του σαν να είναι άλλος, πρώτη φορά βλέπω σε υποψήφιο. Παλιά στα χωριά λέγανε να ψηφίσεις τον συντοπίτη μας παιδί μου, να σου βρει και καμιά δουλειά, να βολέψει και την αδερφή σου. Μα απο εκεί,  απο την ιδεολογία του δικού μας ανθρωπου του συντοπίτη ξεκινήσαμε και φτάσαμε εδώ. Πάλι το ίδιο δρομολόγιο; Δε βάζει καλύτερα κανένα δρομολόγιο για Μεσαγρό, να πιάσει τόπο !

Άρα κ. Τράπαλη, δεν είναι όλοι άνθρωποι με άποψη. Ένας Μαλτέζος χρειαζόταν στη Βουλή, παρ’ όλο που δεν τον ψηφίζω. Οι υπόλοιποι ούτε που θα μας λείψουν.

Νικήτας Παπαΐωάννου

Για τις Πολιτικές Θέσεις των Υποψήφιων Αιγινητών

Leave a Comment