Πολιτική — 31/10/2012 at 14:12

Η Επίσημη Θέση του Δήμου για την Μεταφορά των Μαθητών

by

Προκειμένου να ερμηνεύσουμε και να αξιολογήσουμε καλύτερα το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών, ζητήσαμε από τον Αντιδήμαρχο οικονομικών Δήμου Αίγινας,  κο Νεκτάριο Κουκούλη το χρονικό και τις ενέργειες από την αρχή της θητείας μέχρι και σήμερα, καθώς επίσης ποια είναι η συντομότερη κατεύθυνση για τη λύση του προβλήματος.

Από τον 1ο κι όλας μήνα που αναλάβαμε ασχολούμαστε με το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών. Είναι μια υπηρεσία που ενώ το κράτος είναι υποχρεωμένο να παρέχει δωρεάν στους πολίτες, πάντα εκτελείται με προβλήματα. Ο νόμος 3852 10 του Καλλικράτη πράγματι προέβλεπε η αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών να περνάει στους δήμους. Δυστυχώς, όπως έγινε και με πολλές άλλες προβλέψεις το κράτος δεν βοήθησε τους Δήμους να ασκήσουν την αρμοδιότητά τους. Παρόλα αυτά λοιπόν ο Δήμος Αίγινας έκανε ότι περνούσε από το χέρι του.

Τον Οκτώβριο του 2011 προκύρηξε Διεθνή διαγωνισμό για το σύνολο των αναγκών του νησιού για την μεταφορά των μαθητών μετά από σύνθετη μελέτη των τεχνικών υπηρεσιών. Δυστυχώς ο Διαγωνισμός ήταν άγονος γιατί οι τιμές εκκίνησης που έδωσε το Υπουργείο Εσωτερικών ήταν όπως τις χαρακτήρισαν οι επαγγελματίες εκτός πραγματικότητας. Άγονος κατέληξε ο Διαγωνισμός και σε πολλούς άλλους Δήμους.

Τον Επόμενο Μήνα όπως προβλέπει ο Νόμος καλέσαμε ενδιαφερόμενους σε ανοικτή διαπραγμάτευση πάλι χωρίς αποτέλεσμα για τον ίδιο λόγο. Το Υπουργείο Εσωτερικών που έβλεπε την κατάσταση έδινε συνεχώς παρατάσεις στις υπάρχουσες συμβάσεις μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς 2011-2012. Τον Ιούνιο του 2012 έγινε προσπάθεια από όλους τους Δήμους Πειραιά να γίνουν γρηγορότερα οι σχετικές μελέτες. Η διαδικασία όμως δεν προχώρησε γιατί το υπουργείο λόγο των μνημονιακών πολιτικών εμμένει στις ίδιες μη συμφέρουσες τιμές, έτσι το Σεπτέμβριο του 2012, παραμονή αγιασμών, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ρυθμίστηκε νομικά από το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε για όσους Δήμους δεν έχουν τρόπο εκτέλεσης μεταφοράς Μαθητών η αρμοδιότητα να μεταφερθεί στις περιφέρειες αναγνωρίζοντας την αδυναμία της πολιτείας να εφαρμόσει την προηγούμενη απόφαση.

Και τώρα πάμε στην παρούσα κατάσταση της Αίγινας και την θέση μας.

Στην Αίγινα απαιτούνται μεταφορές πολλών κατηγοριών που σύμφωνα με τις περσινές οδηγίες του Υπουργείου Εσωτερικών κοστολογούνται γύρω στις 260.000 €. Οι μεταφορές που γίνονται αυτή τη στιγμή είναι:

Μεταφορές με μισθωμένα ταξί (κυρίως στο Βαθύ και ορισμένες στο ΕΠΑΛ, ενώ εκκρεμεί και μια για το Δημοτικό Σχολείο Πέρδικας)
Μεταφορές με σύμβαση μέσω ΚΤΕΛ στα Σχολεία Μεσαγρού, από Αγία Μαρίνα και Πόρτες
Μεταφορές μέσω συγκοινωνίας με έκδοση Ειδικού Μαθητικού Δελτίου από τα σχολεία.
Μεταφορές από γονείς, που λαμβάνουν Γονικό Επίδομα Μεταφοράς, όπου δεν καλύπτονται από τις παραπάνω κατηγορίες.
Ενίοτε αν απαιτηθεί γίνονται μεταφορές με πλοίο από Αγκίστρι.

Το κόστος των μεταφορών αυτών πληρώνεται από την κρατική επιχορήγηση προς την Περιφέρεια, γι’ αυτό και ο Δήμος μας δε λαμβάνει απ’ ευθείας επιχορήγηση.

Αυτή τη στιγμή πράγματι υπάρχουν οφειλές προς το ΚΤΕΛ και από το Δήμο. Οι οφειλές αυτές, όμως δεν αφορούν μεταφορές μαθητών αλλά απλήρωτα τιμολόγια από το πρόγραμμα ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ  και περσινή σύμβαση πραγματοποίησης δρομολογίων το καλοκαίρι.

Σήμερα το ΚΤΕΛ επικαλούμενο οικονομική αδυναμία δεν πραγματοποιεί πολλά δρομολόγια ή τα πραγματοποιεί τμηματικά χωρίς να υπάρχει προγραμματισμός, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία των Σχολείων και να διακυβεύεται από αυτή την κατάσταση η ασφάλεια των μαθητών – τριών. Με αυτό διαφωνούμε ΚΑΘΕΤΑ και είμαστε δίπλα στους γονείς και στους μαθητές μας.

Θα υποστηρίξουμε, επίσης, όποια λύση αποφασιστεί από την Περιφερειακή Ενότητα Νήσων. Διαφωνούμε και με τις προθέσεις του Κράτους αν περικόψει τα σχετικά κονδύλια και ενώνουμε τη φωνή διαμαρτυρίας με όλους τους συλλογικούς φορείς, σχολεία και υπηρεσίες.

Ο Δήμος, παρά το ότι το ΚΤΕΛ απειλεί με μηνύσεις για υφαρπαγή συγκοινωνιακού έργου, όταν δε γίνονται δρομολόγια καλύπτει ορισμένες από τις ανάγκες με το λεωφορείο του, που όμως δεν επαρκεί.

Οι συζητήσεις που έχουν γίνει για ανάληψη συγκοινωνιακού έργου από άλλους ιδιώτες με «μίνι-βαν» μπορούν να εξεταστούν. Έχουν ακουστεί σε πολλές συγκεντρώσεις γονέων και είχαν γίνει και ορισμένες ερωτήσεις στο Δήμο. Τελικά όμως δεν υπήρξε ποτέ συγκεκριμένη πρόταση. Κατά τη γνώμη μας, η ενδεδειγμένη λύση για την Αίγινα αυτή τη στιγμή είναι η ανάθεση μέσω σύμβασης στο ΚΤΕΛ ή σε οποιαδήποτε άλλη ιδιωτική εταιρεία  δείξει τελικά ενδιαφέρον και των υπόλοιπων τριών λεωφορειακών γραμμών.

Leave a Comment