Featured, Πολιτική — 12/10/2011 at 08:53

Είναι η Κρίση Ευκαιρία; Και πώς;

by

Είναι η Κρίση Ευκαιρία; Και πώς;Ο διάλογος που άνοιξε το Aegina News για το θέμα του ορισμού της ανάπτυξης είναι ουσιώδης και εξαιρετικά επίκαιρος. Οι επιλογές που αντιπροτείνει το κείμενο τονίζοντας τις προτεραιότητες της Υγείας και της Ασφαλείας των δρόμων  ανήκουν στο τομέα της κοινής λογικής. Η κοινή λογική όμως δεν φαίνεται να κυριαρχεί στην επιλογή προτεραιοτήτων έστω και των δημοσιών έργων.  Άλλες προτεραιότητες φαίνεται να επιβάλλονται στις διαδικασίες των μεγάλων έργων όπου, από όσα ακούμε, όσο πιο ακριβό το έργο, τόσο το καλύτερο.

Πέρα από όλα αυτά, τίθεται το θέμα «Η κρίση είναι ευκαιρία», όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός. Ευκαιρία όμως για τι ;  Για να βγούμε από τη λογική της Υπερκατανάλωσης ; της Καταστροφής του περιβάλλοντος ; της βαθύτατης Διαφθοράς ; η ΌΧΙ ; Να αναλογιστούμε πως ένα πρότυπο ανάπτυξης μπορεί να βασίζεται στην τεράστια ιστορική κληρονομία μας,  και στα μοναδικά φυσικά μνημεία της χώρας, όπως είναι τα νησιά του Αιγαίου.

Η μεταβιομηχανική Ευρώπη έχει δημιουργήσει ανάπτυξη στο τοπικό και στο εθνικό επίπεδο βασισμένη στο Πολιτισμό και το Περιβάλλον. Τεράστια ποσά αφιερώθηκαν εξάλλου από τα ευρωπαϊκά προγράμματα στις παραπάνω κατευθύνσεις, τα οποία πήγαν χαμένα στο μεγαλύτερο ποσοστό τους όσον αφορά την Ελλάδα. Η χώρα μας πληρώνει πρόστιμα γιατί δεν εφαρμόζει τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τα σκουπίδια και τον καθαρισμό των υδάτινων πόρων που κατασπαταλά. Η ανάπτυξη αυτού του τύπου μας αφορά σε ένα εντελώς διασωστικό πλαίσιο τη στιγμή που η χώρα είναι σε προχωρημένη διατροφική εξάρτηση.  Ο γόνος για τα άθλια φθηνά ψάρια που παράγονται στις ελληνικές ιχθυοκαλλιέργειες εισάγεται σε μεγάλο ποσοστό, τα βοοειδή και οι χοίροι  επίσης εισάγονται σε μικρή ηλικία από το εξωτερικό. Κάθε χρόνο, ένας παραγωγός ντομάτας που διαθέτει εκατό στρέμματα για καλλιέργεια πρέπει να πληρώσει 6.5 χιλιάδες ευρώ για να αγοράσει το σπόρο από τις μεγάλες ξένες εταιρίες. Αυτά για την αναπαραγωγή.

Όσον αφορά το εμπόριο, τα σουπερμάρκετ είναι γεμάτα εισαγόμενα φρούτα και λαχανικά, εκτός από όλα τα άλλα βιομηχανικά προϊόντα που δεν μπορούν να παραχθούν στην Ελλάδα. Τα σουπερμάρκετ προωθούν τις εισαγωγές και σκοτώνουν τα τοπικά προϊόντα.

Το 60% της παραγωγής ελαιόλαδου της Ελλάδας περνάει σε ελάχιστες τιμές σε ιταλικά χέρια. Τα ελληνικά πορτοκάλια σαπίζουν στα δένδρα στην Άρτα, στην Κρήτη, στη Πελοπόννησο όταν δεν μολύνουν το περιβάλλον στις χωματερές. Το πρότυπο ανάπτυξης που ονειρευόμαστε θα πρέπει εξάλλου να διαχέεται στην κοινωνία και στο χώρο. Να διασφαλίζει την συμμετοχή όλων των κοινωνικών ομάδων, παντού όπου βρίσκονται. Για παράδειγμα,  μια περιφερειακή ανάπτυξη βασισμένη στην αξιοποίηση και προβολή, προς τα δεκαέξι εκατομμύρια τουριστών που έρχονται στην χώρα, του δικτύου των σαράντα περίπου αρχαίων σταδίων και θεάτρων θα μπορούσε να έχει αποτελέσματα σε βάθος.

Η Ελλάδα είναι χώρα αναφοράς του δυτικού πολιτισμού και όχι μόνο. Διαθέτει ανεξάντλητο κεφαλαίο πολιτιστικών προϊόντων προς εκμετάλλευση από τις εργασίες των Ελλήνων αρχαιολόγων όπως και των αρχαιολόγων των δώδεκα τουλάχιστον ξένων αρχαιολογικών αποστολών που εργάζονται στην Ελλάδα. Λίγοι είναι σήμερα οι νέοι άνθρωποι που διαθέτουν την ανάλογη κατάρτιση για την αξιοποίηση όλων των παραπάνω. Άρα, μπροστά μας έχουμε πεδίο λαμπρό

Α.Κ

Είναι η Κρίση Ευκαιρία; Και πώς;

Είναι η Κρίση Ευκαιρία; Και πώς;

Leave a Comment