Featured, Πολιτική — 25/11/2011 at 10:48

Άλλο Ένα Βήμα πιο Κοντά στον Αγωγό

by

Άλλο Ένα Βήμα πιο Κοντά στον ΑγωγόΣτη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο, καθώς οι μελετητές για την υπόθεση του θαλάσσιου αγωγού ύδρευσης, βρίσκονταν στο δημοτικό συμβούλιο, προκειμένου να εξηγήσουν τις δύο προτάσεις που υπάρχουν στην προμελέτη και ανάλογα να αποφασίσει το σώμα ποια εκ των δύο προκρίνει.

Οι μελετητές παρουσίασαν τα τεχνικά ζητήματα των προτάσεων, αλλά η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου έπρεπε να κρίνει όχι μόνο με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αλλά και σε επίπεδο τόσο οικονομικό, όσο και πολιτικό.

Ο αγωγός λοιπόν θα έχει μήκος 13692m και το μεγαλύτερο βάθος εναπόθεσης αγγίζει τα 95m. Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί είναι από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας, ένα υλικό που έχει δυνατότητα ευκαμψίας και η ποσότητα μεταφοράς νερού είναι 21.800 κυβικά ημερησίως. Η ροή του νερού διευκολύνεται, καθώς το υψόμετρο στην Περάνη της Σαλαμίνας είναι 90m, ενώ η απόληξη του στην Αίγινα είναι στα 45m, όμως με ενίσχυση του αγωγού φτάνουμε στα 35.000 κυβικά ημερησίως.

Απορρίφθηκε ο διπλός αγωγός, καθώς στην κουβέντα που έγινε για την ασφάλεια του έργου, διαπιστώθηκε πως το να βάλεις δυο αγωγούς δίπλα –  δίπλα δεν δίνει καμία παραπανήσια ασφάλεια, αφού η πιθανή  αιτία που θα δημιουργήσει πρόβλημα στον ένα θα δημιουργήσει και στον άλλο. Πιθανές αιτίες ζημιάς, αναφέρονται: οι κυματισμοί, οι άγκυρες και τα συρόμενα εργαλεία των ανεμοτρατών, άρα  νόημα θα είχε ο διπλός αγωγός, αν αυτός τοποθετούνταν σε απόσταση τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου από τον δίδυμο του.

Με τη μέθοδο λοιπόν της απόρριψης, οδηγηθήκαν από μόνα τους τα πράγματα στο να επιλεγεί η δεύτερη πρόταση των μελετητών, που προβλέπει τον μονό αγωγό, αλλά με ενισχύσεις στις συνδέσεις, ως μέτρα ασφάλειας από τις παραπάνω πιθανότητες ζημιάς. Η λύση αυτή ανεβάζει το κόστος του έργου στα 23.979.000€.

Στο πολιτικό επίπεδο η απόφαση που έπρεπε να λάβει το σώμα είχε να κάνει με την μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί, καθώς όπως είπαμε η όλη προσπάθεια είναι ακόμη στην αρχή της. Επιλέχθηκε λοιπόν να προχωρήσουμε με την διαδικασία της προμελέτης – κατασκευής, που τρέχει πιο γρήγορα την υπόθεση, αλλά είναι ταυτόχρονα δεσμευτική ως προς τον συμφωνηθέντα τρόπο κατασκευής, έναντι της διαδρομής, προμελέτη – μελέτη – κατασκευή.

Το ότι φτάσαμε στην χθεσινή απόφαση δεν σημαίνει πως το νερό μπήκε στον αγωγό, αλλά θα λέγαμε πως καλύτερη έκφραση είναι πως το νερό άρχισε να τσουλάει στο αυλάκι, ορίζοντας αυλάκι τη διαδρομή προς αναζήτηση χρημάτων για την κατασκευή του έργου, καθώς σε αυτό το επίπεδο, της χρηματοδότησης δηλαδή, τα πράγματα είναι ακόμη σε βρεφική ηλικία.

Ενισχυτικό στο όλο εγχείρημα, είναι η χθεσινή είδηση από τον Δήμαρχο κ. Σακκιώτη, πως τα χερσαία έργα πήραν την υπογραφή και ο δρόμος για τη δημοπράτηση του έργου άνοιξε. Τα χερσαία έργα είναι απαραίτητα και οφείλουν να προηγηθούν του αγωγού, γιατί χωρίς αυτά, ακόμα και πενταπλός να ήταν ο αγωγός, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει, καθώς οι πιέσεις μεταφοράς του νερού είναι τέτοιες που το υπάρχων σύστημα ύδρευσης του νησιού θα τιναζόταν στον αέρα, χωρίς να συμπεριλάβουμε τις ήδη τεράστιες απώλειες νερού που έχουμε.

Leave a Comment